9 Mart 2014 Pazar

DÖVÜŞ KULÜBÜ

DÖVÜŞ KULÜBÜ
ÖZGÜN ADI:  Fight Club
YAPIM:  1999 - ABD
YÖNETMEN:  David Fincher
OYUNCULAR:   Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter, MEat Loaf, Jared Leto
TÜRÜ:  Dram

Filmle ilgili bilgileri ve afişi wikipediadan aldım. Zaten genel anlamda aramalarımda bu sayfadan yararlanıyorum.

Film bana anlatıldığı kadar iyi görünmedi. Hakkında çok konuşuldu. bu kadar popüler olduğuna göre izlemem gerekir düşüncesiyle başlamıştım filme. Bence bu kadar konuşulmasının nedeni Brad Pitt'in oynuyor olması. 

Kitabı okumadan izlesem böyle düşünürmüydüm bilmiyorum. Belki de bu kadar kötü bir değerlendirme yapmazdım. 

Konusu her zaman ilgi uyandıracak türden zaten. Kişilik bölünmesi işlenmiş. Psikolojiye ilgi duyan herkesin hemen izlemem lazım diyerek bol acaba ile izlemeye başlayacağı konusuna diyecek yok.


Norton bir şirkette ( büyük bir otomobil şirketinde müfettiş ) çalışan, hayatı düzenli bir insandır. Bir gün uçakta bir insanla tanışır ve hayatı alt-üst olur. Tamamen değişen hayatına ayak uyduramayan ve bir çok problemlerle yüzyüze gelen Norton en sonunda her şeyi farkeder ve duruma bir son vermeye karar verir.

DÖVÜŞ KULÜBÜ

Uyku problemleri nedeni ile gittiği doktorunun önerisini dinleyip, tedavisi olmayan ölümcül bir çok hastalığa yakalananlarının kurduğu derneklere takıldığı sırada Marla ile tanışır. Sıradışı bir ilişki yaşarlar. Bu ilişki ikisi için de gerçekten sıradışıdır.

DÖVÜŞ KULÜBÜ

Sıkıntıdan muzdarip Norton bir uçak seyahati sırasında sabun satıcıSI Tyler ile tanışır. Hayatını değiştiren adamın çok değişik; değişik olduğu kadar gerçekçi bir hayat felsefesi vardır. Sadece bu felsefesini uygulama ve ifade tarzı bayağı değişiktir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder