9 Haziran 2014 Pazartesi

24 - KONUK DEĞİL BAŞ BELASI - CHRISTINE NÖSTLINGER

CHRISTINE NÖSTLINGER
ÖZGÜN ADI:  Das austauschkind
      161 Sayfa
BASKI:  6. Baskı
      Mayıs 2006
YAYIN EVİ:  Günışığı Kitaplığı
ÇEVİREN:  Suzan GERİDÖNMEZ
TÜRÜ:  Çocuk Roman
Hep büyüklerin kitapları olmaz dedim ve bu sefer çocuk kitabı okudum. Aslında iki haftalık kısa bir tatil yaptım ve Oblomov'u okurken sıkılınca bu elime geçti, okudum.

Güzelmiş, en azından beklediğimden daha güzel bir konusu vardı. Bir de kitabın hem ön hem de arka kapak resimleri hoşuma gittiği için merak ettim biraz.

Bir sayfada da kitapta geçen isimlerin okunuşları diye bit bölüm vardı. Bu bölüm güzel olmuş çünkü iş yerimde çocuklara yabancı isimleri sık sık telaffuz etmekten sıkılıyordum. Keşke her çocuk kitabında böyle bir bölüm olsa demedim desem yalan olur :))))))

Zaten yazar hakkındaki tanıtım yazısında geleneksel davranış kalıplarını eleştiren muhalif bir kimliğe sahip birisi olarak anlatılıyordu ve bu daha çok merak uyandırıyordu.

Bence aldığı övgüleri ve ödülleri hak eden bir kitaptı. 

Kitap günlük tarzında yazılmış. Günlük 13 yaşındaki Elsi ( Ewald Leonhard Stefan Isidor adı ama arkadaşları ona isminin baş harfleriyle hitap ediyor ) tarafından yazılmış. 
CHRISTINE NÖSTLINGER
Kitabın konusuna gelince: İngilizce dersi başarısız olan 13 yaşındakiElsi'nin ailesi okul başarısını yükseltmesine yardımcı olmak amacıyla İngiltere'den bir çocuğu evlerinde konuk ediyor. Aile çok düzenli ve hiç bir şey çocukların yararına mı değil mi gibi değerlendirmelerden geçmeden uygulanmıyor. Ailenin hayatında sürprize yer yok, fakat bu konuk bir istisna :) Anne-baba çocuklarla iletişimde biraz problem, yaşayan önyargıları olan ve her şeyini başkalarına göre düzenleyen bir çift. Konuk çocuk bu önyargıları yerle bir etmekte bayağı usta bir karakterdi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder