8 Aralık 2014 Pazartesi

74 - İTALYANCA AŞK BAŞKADIR - MAEVE BINCHY

İTALYANCA AŞK BAŞKADIR
ÖZGÜN ADI:  Evening Class
      415 Sayfa
BASKI:  10. Baskı
      Ekim 2002
YAYIN EVİ:  Doğan Kitap
ÇEVİREN:  Lale BULAK
Kitap adı kadar iddialı değildi. Bu ada yakışmayacak kadar yavaş ve sıradan bir kitaptı. Okurken pişman ola ola okudum desem yeridir.

Bunu da bir arkadaşta gördüm ve bir iki blogda da öyle bir anlatılmıştı ki bambaşka bir kitap hayal ederek okumaya başladım. Hep bloglardan yorumlarına güvenebilirim diye belirlediğim bazılarının yorumlarını ciddiye alayım diyorum, ama sonunda pişman olarak en başa dönüyorum :)))))


Neyse birazcık da kitabımızın kabaca konusuna değinelim. Aidan bir lisede Latince öğretmeni; Signora, İtalya'da yaşayan bir Dublinli ve sevdiği ölünce memleketine geri dönüyor ve Aidan'ın okulunda gece İtalyanca kursu açıyor. Genelde kursiyerlerin çevresinde dönüyor olaylar.


Bence özgün adı daha uygun olurdu kitaba, çeviren kişi çeviriyi yaptığı zaman neyin kafasını yaşıyorsa artık böyle iddialı bir isim uydurmuş.


Kitabın dili güzeldi. Güzel betimlemeleri vardı. Ama okurken insanı saracak yada sürükleyecek derecede hareketli bir anlatımı yoktu. Etkinlikten olmasa bunu hayatta bitiremezdim.


Zamanım bol ve aşk romanlarını severim diyorsanız okuyun, yoksa yakınından bile geçmeyin sonra demediler demeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder