29 Mart 2015 Pazar

JOHN MALKOVICH OLMAK



JOHN MALKOVICH OLMAK





ÖZGÜN ADI:  Being John Malkhovic
YAPIM:  1999 ABD 
YÖNETMEN:  Spike Jonze
OYUNCULAR:  John Cusack, Cameron Diaz, Catherine Keener, John Malkovich
TÜRÜ:  Fantastik / Dram










Kuklacılıkla uğraşan Craig karısının baskıları ile daha elle tutulur bir meslek edinmeye karar verir. Bir şirkette işe girer, Maxine ile tanışır, ona yavaş yavaş aşık olmaya başlar. Günün birinde tesadüfen şirketteki dosya dolabının arkasında esrarengiz bir tünel bulur. Bu tünel oyuncu John Malkovich'in beynine açılmaktadır. İş arkadaşı Maxine'e bunu anlatır. Maxine'le bunu pazarlamaya başlarlar.

Konumuz bu ve Buradan hem bu özet konuyu aldım hem de resmi. Neyse biz filmle devam edelim. Konusu sıradışı, gerçekten öyle. Hele kukla sahneleri , bir ara Malkovich aynı gösteriyi yaptı inanın kukla kadar güzel değildi.


Senarist senaryoyu yazarken neyin kafasını yaşıyordu merak etmedim desem yalan olur. Eğer normal halindeyse abbbooovvvv diyip ondan kaçmak lazım ( normal hali buysa anormal halini hayal edemiyorum ).  Konu da işleniş şekli de değişik ve çekiciydi.


Film yavaş ama gayet sağlam ilerliyor. Bu aralar biraz hızlı filmler izledikten sonra bana yavaş gibi gelmiş de olabilir.


Maxine ve Malkovich gerçekten harikaydı bana göre. En güzel sahnelerden biri Malkovich'in kendi zihnine girdiği sahneydi biri de maymunun geçmişini hatırladığı sahne.


O kadar yaşlıyı Malkovich zihninin neresine sığdırdı ve kalabalık bir kişilikle nasıl ayakta kalabildi :))))


İzlemeyen varsa izlesin, kesinlikle tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder